Celebration Golf Club

4.3534000000 4.4 stars from 5 (1009)
  • Holes: 18
  • Par: 72
  • Length: 7038 yards
  • Slope: 140
  • Rating: 74.5
  • Layout

  • 701 Golf Park Dr, Celebration, Florida 34747
  • (407) 566-4653
  • (407) 566-1037
  • www.celebrationgolf.com

Year built: 1996
Architect(s): Robert Trent Jones, Sr. (1996), Robert Trent Jones, Jr. (1996)
Type: Public
Greens: Champion Dwarf Bermuda
Fairways: 419 Bermuda/Poa Trivialis
Golf Season: Year round

Rentals/Services

Carts: Yes
Pull-carts: No
Clubs: Yes
GPS: Yes

Practice/Instruction

Driving range: Yes
Pitching/chipping area: Yes
Putting green: Yes
Indoor practice facilities: Yes
Teaching pro: Yes
Golf school / academy: Yes

Policies

Walking allowed: No
Metal spikes allowed: No
Dress code: Proper golf attire required at all times including collared shirts for all players and riders; refrain from denim, cut-offs, bathing suits, tank tops, camouflage, and tee shirts. Soft spikes are preferred.
Credit cards accepted: Visa, Mastercard, American Express, Discover, Diner's Card

Tees | Layout | Full Scorecard

Tee Par Length Rating Slope
Black 72 7038 yards 74.5 140
Gold 72 6566 yards 72.1 135
Silver 72 5958 yards 69.1 130
Silver (W) 72 5958 yards 75.5 135
White 72 5181 yards 65.7 115
White (W) 72 5181 yards 70.6 128

Rating Snapshot

GA Rating Index 4.4 stars from 5
Off-Course Amenities: 4.3 stars from 5
Value: 4.2 stars from 5
Pace of Play: 3.8 stars from 5
Staff Friendliness: 4.5 stars from 5
Course Layout: 4.6 stars from 5
Course Conditions: 4.3 stars from 5
Rating Breakdown 1009 Reviews
5 stars:
583
4 stars:
307
3 stars:
74
2 stars:
21
1 stars:
24

recommend this course

926 out of 997 reviews


What Golfers Are Saying

Location is near local attractions convenient to the city worth the drive   Great for advanced golfers wildlife/ scenic views locals   Challenges include water hazards bunkers undulating greens   Great for drinks brunch amazing food  

loading...
loading...

Reviewer Photos

Reviews


Overall Rating
Recommended
Handicap
Age
Type of Golfer
Gender

"Time to celebrate"


Julesthomas's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

4 4.0 stars from 5 Played on 08/15/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

Always a joy to play, a course to think your way around. Friendly staff and overall , a very enjoyable experience.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Excellent


I recommend this course




4 4.0 stars from 5 Played on 08/11/2017
First time playing Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Fair

Course Layout: Good

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Good


I recommend this course


Response from Celebration on 08/14/2017:

Thank you for this great rating! We're so excited to see you back again for another round of golf.

"Aesthetically beautiful"


u507358188's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a month

4 4.0 stars from 5 Played on 08/08/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

Lots of rain recently. Fairways lush and greens mostly smooth and fast. Tee boxes need improvement.

Round played solo in mid afternoon allowed for fast pace due to central Florida heat.

Be sure to bring a sweat towel or two.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Good

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Good


I recommend this course


Response from Celebration on 08/11/2017:

We're so glad you loved the scenery and had a great solo round!



5 5.0 stars from 5 Played on 08/07/2017
Previously played Used cart Hot weather Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Excellent

Course Difficulty:  Somewhat Challenging


I recommend this course


Response from Celebration on 08/09/2017:

Thank you for enjoying the course and making it a reason to celebrate!


u697602606's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

5 5.0 stars from 5 Played on 08/06/2017
Previously played Used cart Windy weather Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Good

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Good

Course Difficulty:  Somewhat Challenging


I recommend this course


Response from Celebration on 08/08/2017:

We're happy to see you loved the golf course and your round!


Kenny6831737's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Few times a week

3 3.0 stars from 5 Played on 08/03/2017
First time playing Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Good

Course Conditions: Average

Staff Friendliness: Average

Value for the Money: Fair

Off-Course Amenities: Average


I don't recommend this course


Response from Celebration on 08/08/2017:

Let us know how we could make your round the best it can be on your next visit!

"Excellent!"


u000001700836's avatar
Skill:  Advanced
Plays:  Once a week

5 5.0 stars from 5 Played on 08/02/2017
First time playing Verified Purchaser

Reviewed on

Even though it was wet, what a great course! Staff was exceptional as well. Highly recommend.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent


I recommend this course


Response from Celebration on 08/08/2017:

We love our fans! Thanks for being one. Glad you loved the course and the staff made your experience with us memorable.

"Reasons to be cheerful"


drbjl's avatar
Age:  45-54
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Once every three months

5 5.0 stars from 5 Played on 07/31/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

I have been travelling to Florida for family holidays for a dozen years . I couldn't contemplate missing the opportunity to play this course- come rain or shine.

A thing of beauty is a joy forever. It really is a beautiful walk- lined by picture postcard ?empty homes. Full of wildlife too.

It's challenging for a 10 handicap dad who used to be better. Maybe too many of the excellent greens are flat - which is kind but imo less fun than it should be.

Pro shop ladies and starters are delightfully engaging.

Booked again (golf now) before flying home to the daily grind.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Excellent


I recommend this course


Response from Celebration on 08/03/2017:

Awesome! We're so glad you loved the course and your experience with us throughout the last decade or so . Thank you for making us your regular spot when visiting. Can't wait to see you again for your next round!

"Good as always!"


hnigaglioni's avatar
Top 1000 Contributor
Age:  45-54
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Few times a week
Handicap:  10-14

5 5.0 stars from 5 Played on 07/30/2017
Previously played Used cart Wet weather Verified Purchaser

Reviewed on

Great overall conditions, tee to green! Staff was very friendly. Round included lunch which was good food too.


Pace of Play: Good

Course Layout: Good

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Good

Course Difficulty:  Somewhat Challenging


I recommend this course


Response from Celebration on 08/01/2017:

Awesome! Glad you loved the conditions and the staff made your experience that much more memorable. Come back and see us real soon!


u000007833762's avatar
Skill:  Advanced
Plays:  Once a week

5 5.0 stars from 5 Played on 07/29/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent


I recommend this course


Response from Celebration on 08/03/2017:

Thanks for this excellent rating! We're so glad you loved the course, come back and see us again real soon!

"Great experience"


u7754554's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

4 4.0 stars from 5 Played on 07/29/2017
First time playing Verified Purchaser

Reviewed on

Course has a very nice lay out. Challenging for a intermidate golfer so I enjoyed it a lot.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Average

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Excellent


I recommend this course


Response from Celebration on 07/31/2017:

Happy to hear you enjoy the layout and the challenge, keep on practicing!

"Relaxing round of golf"


Ronaldl102's avatar
Age:  65+
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Few times a week
Handicap:  15-19

4 4.0 stars from 5 Played on 07/28/2017
First time playing Verified Purchaser

Reviewed on

From the time I arrived on property the staff could not have been nicer. The only con was that they charged 2.75 for a keruig cup of coffee. Most offer complementary coffee.

I played with someone who had played the course and it makes a difference. The fairways and greens are in good shape. Tee boxes are a little rough but not bad.

We were first out and played in three and a half hours. Didn't rush, just played at a nice pace.

Did see a ranger on the course and a beverage cart made a couple passes. Good thing because it was hot.

Definitely will go back.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent


I recommend this course


Response from Celebration on 07/31/2017:

Happy to hear you'll be heading back soon and enjoyed the course and pace of play while you were here. Come back soon!

"Celebration"


jomark's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Few times a week
Handicap:  15-19

5 5.0 stars from 5 Played on 07/25/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

This is one of the best courses in Florida. Unfortunately, on the day we played all of the greens were covered entirely with sand and this is why I had to mark it low. Apart from this excellent course.

As for value for money one of my pet hates about Florida golf is that they have different rates. One for residents and the other for outsiders. This is an unfair policy as l believe golf is for everyone and you should not have to pay almost 40% extra because you are not a Florida resident.

That is my gripe over. This is a must play course for golfers and l will always play it again on my next visit.


Pace of Play: Good

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Average

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Good


I recommend this course


Response from Celebration on 07/31/2017:

We understand playing a round for a higher price due to not being a resident can be a bit confusing, we just hope you saw great value playing here at Celebration Golf Club. We do our best to ensure the best possible experience for everyone!


u8203713's avatar
Skill:  Advanced
Plays:  Once a week

5 5.0 stars from 5 Played on 07/25/2017
First time playing Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Good

Course Layout: Good

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent


I recommend this course


Response from Celebration on 07/31/2017:

Thanks for this awesome rating! Come back and see us again soon!

"Lots of sand... everywhere..."


ryangriffiths's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  10-14

3 3.0 stars from 5 Played on 07/25/2017
Previously played Used cart Hot weather Verified Purchaser

Reviewed on

Have played Celebration a handful of times and two times in the past two weeks. Always an enjoyable round and the staff is great. This last time out, however, every green was caked in sand. There was no indication from the staff or the starter and the putting green was in tremendous shape so we didn't think anything of it. When we got to the first green we quickly it became clear that we were going to be rolling putts on sand all day. Would've been nice to have gotten a heads up that they had sanded the greens before we booked the round. The Florida resident round + lunch rate is very pocket friendly though.


Pace of Play: Good

Course Layout: Good

Course Conditions: Fair

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Good

Course Difficulty:  Somewhat Challenging


I recommend this course


Response from Celebration on 07/31/2017:

We're sorry to hear your last round with us was a bit distracted do to the sand on the greens, we're sorry to hear you were not informed of it properly at the time. We will address this with our staff and tee times manager. We're glad you loved the golf & lunch special! Come back and see us soon.

"Good course drainage issues"


Boduece2's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

4 4.0 stars from 5 Played on 07/24/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

Overall a pretty good course and layout. Should have callled ahead about any restrictions. It was cart path only. Course holds a lot of water. When I previously played, it was cart path only, I forgot before I signed up on GN. Greens were in solid shape and course overall good. No beverage cart, during super hot days would be nice. But water coolers on course and half way house and coolers on carts.


Pace of Play: Average

Course Layout: Good

Course Conditions: Average

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Average

Off-Course Amenities: Fair


I recommend this course


Response from Celebration on 07/31/2017:

Happy to hear you loved the layou tand course conditions, despite the cart path only for the time being. We can't wait to see you again, we'll be sure to get some more refreshments out on the course!


u232649852's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Few times a week

5 5.0 stars from 5 Played on 07/22/2017
Previously played Used cart Hot weather Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Excellent

Course Difficulty:  Moderate


I recommend this course


Response from Celebration on 08/01/2017:

Thanks for this excellent rating, we can't wait to see you back again!


u8177826's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

5 5.0 stars from 5 Played on 07/22/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Excellent


I recommend this course


Response from Celebration on 07/31/2017:

Thanks for this great rating, we're so glad you loved your round!

"Poor. Will not be back"


Cweir1981's avatar
Age:  65+
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a month

1 1.0 stars from 5 Played on 07/21/2017
First time playing

Reviewed on

Played yesterday. They only offer a golf plus meal rate be after playing had my family meet me for lunch. We were told there was no space and could eat outside - in 90 + degrees. As I couldn't use the lunch voucher I asked what can be done and they said come back another time. Staff didn't care or try to accommodate at all.

Besides this the course was in poor Condition. Some green had parts cut out and seemed like some kind of disease. It had rained a lot but the course was very wet. Too wet! I played other courses this week and all handles the rain much better.

Pace of play was pretty slow.

All in all a bad experience.


Pace of Play: Fair

Course Layout: Good

Course Conditions: Fair

Staff Friendliness: Poor

Value for the Money: Poor

Off-Course Amenities: Poor


I don't recommend this course


Response from Celebration on 08/01/2017:

We appreciate your feedback and sorry to hear that the conditions may not have been up to par and you were not accomodated the way you expected. We have informed our staff and crews on the matter and are working hard to rectify the situation and make this the best Celebration Golf Club possible for your next round. We hope to see you again, we want to make it up to you.

"Green Fees $39---Club Hire $60"


KenIreland's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  15-19

3 3.0 stars from 5 Played on 07/20/2017
Previously played Used cart Hot weather Verified Purchaser

Reviewed on

VERY DISAPPOINTED, with this round of golf.

Arrived on course thinking we were doing well, booked green fees for $39.00,being in Orlando on vacation from the UK, we needed to hire clubs,

OUCH!! $60.00 a bit OTT, ( they were newish Pings )Still $40.00 would have been more fair.

Collected cart & those clubs , made our way to starter, NO CARTS ON COURSE,KEEP TO CART PATHS !!!,

Arrived on 1st tee, only to be followed by another couple, making ours a 4-ball.

We were not informed about this, so what should a been a round of enjoyable golf lasting less than 4 Hrs turned out to be a 5 1/2 Hr slog.

Not a happy golfer on that day.

The staff we delalt with, were regimented, jobs worths, not at all very pleasant.


Pace of Play: Poor

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Poor

Staff Friendliness: Fair

Value for the Money: Fair

Off-Course Amenities: Good

Course Difficulty:  Somewhat Challenging


I recommend this course


Response from Celebration on 08/03/2017:

We're sorry to hear your experience was a bit lackluster due to the extra fees and some of the service you may have experienced. We willl address this at the course and ensure we can address some of these aspects. We want your next visit here to be a stellar one. We thank you for choosing Celebration Golf Club.


    Marketing Tools for Golf Course Operators

    • Add a Golf Advisor Rating Badge to Your Website. Get Widget
    • Get a feed with the latest reviews for this course Feed