Quail Creek Golf Course

2.5787176471 2.6 stars from 5 (132)
  • Holes: 18
  • Par: 72
  • Length: 7050 yards
  • Slope: 136
  • Rating: 73.6
  • Layout

Rentals/Services

Carts: Yes
Clubs: Yes

Practice/Instruction

Driving range: Yes
Putting green: Yes
Teaching pro: Yes

Policies

Walking allowed: Yes
Metal spikes allowed: No
Dress code: Proper golf attire required.
Credit cards accepted: VISA, MasterCard, Amex, Discover Welcomed

Tees | Layout | Full Scorecard

Tee Par Length Rating Slope
Black 72 7050 yards 73.6 136
Gold 72 6856 yards 73.4 127
Blue 72 6334 yards 71.3 127
White 72 5985 yards 70.0 125
Red 72 5212 yards 71.0 118
Green 72 4948 yards 69.0 113

Rating Snapshot

GA Rating Index 2.6 stars from 5
Off-Course Amenities: 3.1 stars from 5
Value: 2.9 stars from 5
Pace of Play: 3.9 stars from 5
Staff Friendliness: 4.1 stars from 5
Course Layout: 4.1 stars from 5
Course Conditions: 2.2 stars from 5
Rating Breakdown 132 Reviews
5 stars:
6
4 stars:
30
3 stars:
38
2 stars:
26
1 stars:
32

recommend this course

63 out of 132 reviews


What Golfers Are Saying

Location is in the 'burbs convenient to the city worth the drive   Great for locals advanced golfers wildlife/ scenic views   Challenges include bunkers narrow fairways water hazards   Great for drinks 19th hole scenic views  

loading...
loading...

Reviewer Photos

Reviews


Overall Rating
Recommended
Handicap
Age
Type of Golfer
Gender

"Quail Creek was the top public course around 1990."


drewsantee's avatar
Skill:  Advanced
Plays:  Few times a week
Handicap:  5-9

3 3.0 stars from 5 Played on 08/07/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

Quail Creek was the top public course around 1990. The layout is fantastic. Like many public courses, the greens fees are very attractive, but this doesn't allow them to invest in their course. The greens are watered and green. The rest of the course was very dry.

This was the first time I played the course in more than 25 years.

Either way, for $25 it was a fair price for the course.


Pace of Play: Good

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Fair

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Average


I recommend this course


"Course conditions"


retiredplayer's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

4 4.0 stars from 5 Played on 08/04/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

Having played this course last year an again this year I think the conditions have improved considerably . The greens are in far better condition this year over last year at this time of year.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Average

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Good


I recommend this course



u4146514's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  10-14

3 3.0 stars from 5 Played on 07/30/2017
Previously played Used cart Perfect weather

Reviewed on

We like this course, it has been a good value, and a go-to course for us as a group. It has a challenging layout - not usually over crowded - great staff - - I am not sure what is happening but they are only watering their greens. Greens are in good shape - tee box and fairways are hard as rock - we probably won't play it again until it starts raining, or I call, they say that they are watering the course


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Good

Course Conditions: Fair

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Fair

Off-Course Amenities: Average

Course Difficulty:  Moderate


I recommend this course


"CEO"


u000008182989's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

4 4.0 stars from 5 Played on 07/29/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

Nice layout, sand bunker on 10 needs attention but pretty nice otherwise.


Pace of Play: Good

Course Layout: Good

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Good


I recommend this course


"One of THE best layouts you'll find in a public course"


u289498134's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

3 3.0 stars from 5 Played on 07/24/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

Greens in good shape. Fairways n tees typical for late July. Current management working hard to bring it back with limited resources. Keep up the good work.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Good


I recommend this course


Response from Quail Creek Golf Club on 07/26/2017:

Hi u289498134, thanks for taking the time to leave us a review. We appreciate the positive feedback about our course conditions and hope to see you again soon. Thanks for playing!

"Quality time"


u8779452's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a month

3 3.0 stars from 5 Played on 07/13/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

It was nice course not in the best condition but played well


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Excellent


I recommend this course


"Not bad, but needs work"


alanramsey90's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

3 3.0 stars from 5 Played on 07/04/2017
First time playing Verified Purchaser

Reviewed on

In Quail Creek defence, it was July when we played but the greens we're not well maintained and fairways dry.

One lake was disgusting because it was full of dead fish floating everywhere.

Course not really challenging but still okay to play. Fairways were wide mainly, few tight one's.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Average

Course Conditions: Average

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Average


I recommend this course


"The course is looking better"


Tom7509031's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

3 3.0 stars from 5 Played on 07/04/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

The course looks better than it used to they are definitely bringing it back my only complaint was that the tee boxes were so hard that you needed a hammer to put your tee in.


Pace of Play: Average

Course Layout: Average

Course Conditions: Fair

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Average

Off-Course Amenities: Average


I recommend this course


"Poor management"


Jacob1925343's avatar
Age:  25-34
Skill:  Advanced
Plays:  Few times a week

2 2.0 stars from 5 Played on 07/03/2017
Previously played

Reviewed on

The course was is absolute horrible shape..I've played it more than 10 tines and the pace of play is marginal at BEST! The head pro there was a young kid and was absolute rude..teach him some customer service plzzz


Pace of Play: Poor

Course Layout: Average

Course Conditions: Poor

Staff Friendliness: Poor

Value for the Money: Poor

Off-Course Amenities: Poor


I don't recommend this course



u045641660's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Few times a week

3 3.0 stars from 5 Played on 06/25/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on


Course Layout: Good

Course Conditions: Average

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Average

Off-Course Amenities: Good


I recommend this course


"Couldn't play. Course wouldn't refund."


tuckermr's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Few times a week
Handicap:  10-14

1 1.0 stars from 5 Played on 06/15/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

A family emergency caused me to be unable to play. Because it was a "hot deal" and I pre-paid, the course refused to refund my greens fee and refused to provide me a credit to be used at another time.

I won't play there anymore. They could have been more understanding and accommodating.


Staff Friendliness: Poor


I don't recommend this course


Response from Quail Creek St. Louis on 07/27/2017:

We're very sorry for the complication and that we weren't able to better assist you. We understand that issues arise and often are more than happy to provide refunds and/or credits to our customers when unplanned events happen. Unfortunately, because you paid GolfNow directly for a Hot Deal time, we never collected any payment from you and therefore could not provide you with a refund. For refunds on Hot Deal times, you will need to contact GolfNow Golfer Cares directly. Their number is 800-752-9020. Thank you for your understanding, again, we apologize that we weren't better able to help.

"Great Value!"


SrDuffer's avatar
Age:  65+
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  25+

4 4.0 stars from 5 Played on 06/06/2017
Used cart Perfect weather

Reviewed on

We play this course several times throughout each year. The layout is interesting and fun, not overly challenging. The course is in good condition for this time of the year, although there are many dry areas on the course which is puzzling for the amount of rain the area has received. All in all a good value for the St. Louis area!


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Average

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Good

Course Difficulty:  Moderate


I recommend this course


Response from Quail Creek Golf Club on 06/08/2017:

Hi TopHacker, we're happy to hear you enjoyed Quail Creek! Thanks for your feedback about the dry areas on the course. Our staff is currently working to improve these conditions. We're glad to hear you enjoyed the course layout and are looking forward to your next round with us. Thanks for playing!

"Great Round"


u610204106's avatar
Skill:  Beginner
Plays:  Once a week
Handicap:  15-19

4 4.0 stars from 5 Played on 06/05/2017
First time playing Used cart Hot weather Verified Purchaser

Reviewed on

It is amazing the shape this course is in for just being affected by the flood. The staff was friendly and even called the owner to see what it would cost me to play another 9 after I played 18. Some greens and tee boxes were a little beat up but understandable after the flood. I will go back and it was worth the money.


Pace of Play: Average

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Excellent

Course Difficulty:  Somewhat Challenging


I recommend this course


Response from Quail Creek on 06/07/2017:

Hi u610204106, we're happy to hear you enjoyed your round at Quail Creek! Thank you for your feedback about our course conditions and our staff. We hope to see you again soon!


davana20's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  15-19

1 1.0 stars from 5 Played on 06/04/2017
Previously played Used cart Hot weather Verified Purchaser

Reviewed on

The t boxes were in terrible shape , also many of the fairways hardly had any grass on them. sometimes hitting on dirt. this course has gone downhill badly. I will not return


Pace of Play: Good

Course Layout: Average

Course Conditions: Poor

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Poor

Off-Course Amenities: Average

Course Difficulty:  Moderate


I don't recommend this course



Kmsyrd's avatar
Skill:  Beginner
Plays:  Once a month

3 3.0 stars from 5 Played on 06/02/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Good

Course Conditions: Average

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Good


I recommend this course


Response from Quail Creek on 06/05/2017:

Thanks for taking the time to leave us a review. We're sorry to hear the course conditions weren't up to par during your round, but are glad that you enjoyed the pace of play and friendless of our staff. We hope to see you again soon.

"What Happened"


tgiljum's avatar
Age:  35-44
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

1 1.0 stars from 5 Played on 06/01/2017
Previously played Used cart Windy weather

Reviewed on

As someone with a very intimate knowledge of this course, to say it has gone down hill is an understatement. 1) use your sprinklers...its a sitepro system and i know of its capabilities. 2) buy some sand, they are called SAND traps for a reason. 3) pre emergent is a beautiful thing when applied in spring. 4) water the greens when its hot, keeps those nasty hot spots off of them and doesnt turn the putting surface into a racetrack. 5) mulch is cheap, try spreading some and adding some aesthetics. 6) the folks in the pro shop could act like they like their job and actually show some enthusiasm! Course used to compete with tapawingo. Now closer to tower tee!


Pace of Play: Average

Course Layout: Good

Course Conditions: Poor

Staff Friendliness: Poor

Value for the Money: Poor

Off-Course Amenities: Poor

Course Difficulty:  Somewhat Challenging


I don't recommend this course


"Needs help"


Scott4972970's avatar
Age:  45-54
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a month

3 3.0 stars from 5 Played on 05/31/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

I have always liked this layout, but this course needs help. The fairways are average at best, lots of thin/ tight spots. Greens rolled surprisingly well and that was the highlight. The bunkers were absolutely horrible......what sand was in them was tighly packed into a wet muddy, but firm mess. I realize they have had a fair amount of rain but it is obvious that the staff puts no work into the bunkers. A quick rake every morning would at least make them playable.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Good

Course Conditions: Fair

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Average

Off-Course Amenities: Good


I don't recommend this course


"Quail..."


mpatterson1's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

3 3.0 stars from 5 Played on 05/29/2017
Verified Purchaser

Reviewed on

Been playing Quail for years. Good layout. Convenient for me and decent deals. This last round was brutal. Extremely slow play. No Marshals on a holiday. Somehow they allowed a five some two groups in front of us. By the time we got to where we could see, the group of 5 was walking off of 16 green and the next group in front of them was putting the flag in on 18. That's a par 5 and par 4(18) that were completely open. Not a rep of the course anywhere to be found. I can understand slow play on Memmorial Day, but a five some?? 5 1/2 hour round... Somehow there are pretty much no yardage markers left throughout the course. Full disclosure, this is a pet peeve of mine. All we are asking for is a painted piece of cement.

Needless to say, terribly disappointed and will not pay $39 and change to play there again.


Pace of Play: Poor

Course Layout: Good

Course Conditions: Fair

Staff Friendliness: Average

Value for the Money: Fair

Off-Course Amenities: Fair


I don't recommend this course


"Quail Creek"


uEHYQ2283EH's avatar
Age:  25-34
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  10-14

3 3.0 stars from 5 Played on 05/24/2017
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

Nice layout Green's decent Fairways Fair Bunker's unusable


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Average

Course Conditions: Average

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Average


I recommend this course


Response from Quail Creek on 05/31/2017:

Thanks for taking the time to leave us a review. We're sorry to hear the conditions of the bunkers weren't up to par. We are happy to hear you enjoyed the layout and the rest of the course's conditions. We hope to see you again soon!

"Course has improved"


rktmp2's avatar
Skill:  Advanced
Plays:  Few times a week
Handicap:  5-9

4 4.0 stars from 5 Played on 05/17/2017
Previously played Used cart Perfect weather Verified Purchaser

Reviewed on

I have been playing Quail since its openings. It has gone downhill terrribly in the last 10 years or so, and while it is not in the condition it originally was in, it is greatly improved this year over the last few. Inside staff is very helpful.Only real negative is that they removed almost all of the yardage markers from the course. They took out stakes and bushes, and the road markings are completely faded.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Average

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Good

Course Difficulty:  Somewhat Challenging


I recommend this course


Response from Quail Creek Golf Club on 05/19/2017:

Thanks for taking the time to leave your feedback. We're happy to hear our course conditions are noticeably improving and you had a good experience with our staff. We hope to see you again soon!


    Marketing Tools for Golf Course Operators

    • Add a Golf Advisor Rating Badge to Your Website. Get Widget
    • Get a feed with the latest reviews for this course Feed