Foster Golf Links

3.8908176471 3.9 stars from 5 (228)
  • Holes: 18
  • Par: 68
  • Length: 4804 yards
  • Slope: 101
  • Rating: 62.8
  • Layout

Rentals/Services

Carts: Yes
Clubs: Yes

Practice/Instruction

Driving range: No
Pitching/chipping area: Yes
Putting green: Yes
Practice bunker: Yes
Indoor practice facilities: Yes
Teaching pro: Yes
Golf school / academy: Yes

Policies

Walking allowed: Yes
Metal spikes allowed: No
Dress code: Appropriate golf attire.
Credit cards accepted: VISA, MasterCard Welcomed

Tees | Layout | Full Scorecard

Tee Par Length Rating Slope
Blue 68 4804 yards 62.8 101
Red (W) 70 4529 yards 65.4 105

Located just 15 minutes south of Seattle, Foster Golf Links meanders alongside the Duwamish River in Tukwila. Opened in 1925, it was one of the first public golf courses on the west coast. In 2004, the City of Tukwila spent almost $5 million on a complete renovation of the course and a new clubhouse with a pro shop and banquet facilities. The renovation included the addition of tees, reconstructing of several greens, and a complete rebuild of the 10th fairway. The layout has a classic links design with tight fairways and undulating greens. The river comes into play on several holes. Foster Golf Links has a blend of straightforward holes and challenging holes, making it accessible for players of all skill levels. It is also one of the best values in the area.

Rating Snapshot

GA Rating Index 3.9 stars from 5
Off-Course Amenities: 4.1 stars from 5
Value: 4.2 stars from 5
Pace of Play: 3.7 stars from 5
Staff Friendliness: 4.3 stars from 5
Course Layout: 3.8 stars from 5
Course Conditions: 3.9 stars from 5
Rating Breakdown 228 Reviews
5 stars:
39
4 stars:
135
3 stars:
42
2 stars:
9
1 stars:
3

recommend this course

209 out of 228 reviews


What Golfers Are Saying

Location is convenient to the city near the airport near local attractions   Great for walkers locals beginners   Challenges include narrow fairways water hazards bunkers   Great for drinks patio dining dinner  

loading...
loading...

Reviewer Photos

Reviews


Overall Rating
Recommended
Handicap
Age
Type of Golfer
Gender

"Very accommodating, but very slow"


daringbat's avatar
Age:  55-64
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

4 4.0 stars from 5 Played on 06/16/2018
Previously played

Reviewed on

My wife and I play here 10-15 times a year. The course was in very good condition and it even seems like the drainage has improved over the past few years. Staff is always friendly and the drinks at the turn are consistently good.

On the downside, the pace was the worst we've ever seen. We only managed 17 holes, having leap-frogged a poorly behaved foursome with 3 open holes ahead of them, but a 5-hour pace on this short course is too much. There was a 3-group backup on every hole of the front 9. Nothing a marshal couldn't handle, but we've never seen one here.


Pace of Play: Poor

Course Layout: Good

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Average

Off-Course Amenities: Good


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 06/18/2018:

Thank you for leaving us such helpful feedback. We do apologize for the slow play, which we know can be very frustrating. We hope you'll return for a more brisk round in the future.


mrdscons's avatar
Age:  55-64
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a month
Handicap:  20-24

4 4.0 stars from 5 Played on 06/16/2018
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Fair

Course Layout: Good

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Average


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 06/18/2018:

Thank you for the four stars. We're glad that you enjoyed the conditions despite the slower play.


u291006354's avatar
Skill:  Advanced
Plays:  Few times a week

2 2.0 stars from 5 Played on 06/13/2018
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Poor

Course Layout: Poor

Course Conditions: Fair

Staff Friendliness: Poor

Value for the Money: Poor

Off-Course Amenities: Average


I don't recommend this course


Response from Foster Golf Links on 06/18/2018:

Thank you for the helpful feedback. Please let us know how we may improve for the future.

"Windy day but a very quick round"


u098987406's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  15-19

4 4.0 stars from 5 Played on 06/10/2018
Previously played Walked Windy weather Verified Purchaser

Reviewed on

Seemed like the weatherman scared off most golfers but we found a sunny (yet windy) break and played between 3 and 5pm without one rain drop. Fun and quick round that only cost us $16 a piece on GolfNow. This course is pretty easy but nice to get out and play every so often. The off course amenities (Billy Baroo's) is definitely one of the nicer establishments in the area and well worth the stop in. Drink prices can be spendy but the food is good!


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Good

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Excellent

Course Difficulty:  Fairly Easy


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 06/12/2018:

Thank you for leaving us a great four-star review! We're so pleased that the weather held out for you and that you enjoyed your round. Please come and see us again soon!

"Rainy Friday"


Austinkc's avatar
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  15-19

4 4.0 stars from 5 Played on 06/08/2018
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

We were late arriving, but greeted warmly and sent to the first tee. Pretty much had the course to ourselves in a light mist/drizzle. 4 hr round including two rain delays. Frank took care of us with the carts on arrival and departure.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Good

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Excellent


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 06/12/2018:

We're so pleased that you enjoyed your round despite some rainy conditions! We look forward to seeing you out here again during sunnier weather.

"Nice Course for a mid-day play"


Jack1703801's avatar
Skill:  Beginner
Plays:  Once a month
Handicap:  Don't know

4 4.0 stars from 5 Played on 06/04/2018
Previously played Used cart Perfect weather Verified Purchaser

Reviewed on

Our tee time was at 12:30 on a weekday. Not busy and was able to start right away. Course is good with the right amount of challenging holes.


Pace of Play: Good

Course Layout: Good

Course Conditions: Average

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Average

Course Difficulty:  Moderate


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 06/12/2018:

That's great to hear, Jack! We're thrilled that you had a fun and challenging round with us and we look forward to your next one.


rhiggi8's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a month
Handicap:  15-19

4 4.0 stars from 5 Played on 06/03/2018
Previously played Used cart Perfect weather Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Average

Course Layout: Good

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Average

Value for the Money: Average

Off-Course Amenities: Excellent

Course Difficulty:  Moderate


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 06/12/2018:

That's wonderful to hear! Thank you for the four stars and we hope to see you again soon.

"Crowded with 2 somes"


trentwh's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a month
Handicap:  15-19

2 2.0 stars from 5 Played on 06/02/2018
Previously played Used cart Perfect weather Verified Purchaser

Reviewed on

Stacked up with a bunch of 2 and threesomes hitting into each other.


Pace of Play: Fair

Course Layout: Good

Course Conditions: Average

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Fair

Off-Course Amenities: Excellent

Course Difficulty:  Moderate


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 06/12/2018:

We do apologize if the crowded conditions were frustrating and we hope you'll return for a far better experience.

"Great First Round of the Year"


u000007490461's avatar
Skill:  Beginner
Plays:  Once a month
Handicap:  25+

5 5.0 stars from 5 Played on 06/02/2018
Previously played Walked Perfect weather Verified Purchaser

Reviewed on

This course is not going to leave you very challenged at the end of the day, but it is a great way to get the season started. Front nine is way easier than the back, but that said the back is that difficult either. Conditions have been great both times I play, and have never experienced an issue with pace of play (I go out at 6-7AM though). Bar is great and staff is friendly. If this place was a little cheaper I would play it more often, but I would rather challenge myself on a tougher course for the same price.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Good

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Excellent

Course Difficulty:  Fairly Easy


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 06/12/2018:

Thank you for the great five-star review! We're glad that we could help you kick the season off right. We hope you'll come and play us again soon.

"Fosters"


Paul5446915's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a month
Handicap:  Don't know

4 4.0 stars from 5 Played on 06/01/2018
Previously played Used cart Perfect weather Verified Purchaser

Reviewed on

I golf Fosters often throughout the year and this last time i was impressed with course conditions. Definitely will be coming back over the summer.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Good

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Average

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Average

Course Difficulty:  Moderate


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 06/12/2018:

That's great to hear, Paul! We certainly look forward to seeing more of you!

"Nice course, greens have a fair amount of debris."


RG8E44C2B46A33335EC5's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week

4 4.0 stars from 5 Played on 06/01/2018
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

We enjoyed a good round, got stuck waiting for a glacially slow foursome, then skipped a hole to go around them. This proved to be unfortunate as the foursome had backed up several groups, so we never could make up that hole.

The bar was not unusual but the gal tending was surly and did not know prices of food unless she rang it up. And wow was she annoyed when she rang it up and I ended up not wanting to buy $5.50 French fries. Prices ended up disappointingly high for bar food.

Bottom line: Definitely a good course, trees drop a lot of debris on the greens (may be a time of year thing), may have slow play, expect overpriced bar food if you like to eat at the course.


Pace of Play: Average

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Average

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Fair


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 06/12/2018:

Thank you for leaving us four stars! We do apologize for the service you received, however. We never want our guests to feel as though they are a burden. We will absolutely pass along your experience to our management team. We hope you'll come back for a far better experience soon.

"Holiday weekend"


Tennisgal123's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  20-24

3 3.0 stars from 5 Played on 05/28/2018
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

I knew it might be a little slow. At 4.25 hours we had only gotten through 13 holes could not finish because we had dinner plans and it was just Way To SLOW!!! To finish. Probably another 2.5 hours maybe more.


Pace of Play: Poor

Course Layout: Average

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Average

Value for the Money: Average

Off-Course Amenities: Good


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 06/12/2018:

We're sorry to hear that! Holiday weekends are often very busy, but we do understand how that can be frustrating. We encourage you to return on a non-holiday weekend for a far more brisk round.

"A day golfing"


nuhips's avatar
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  20-24

4 4.0 stars from 5 Played on 05/22/2018
Previously played Used cart Perfect weather Verified Purchaser

Reviewed on

Zipped around the front in less than 1.5 hours but over 2 on the back. Course is in good shape for early in the season here, greens rolled true. Sort of a sewage smell on 6 and 7.


Pace of Play: Good

Course Layout: Average

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Good

Course Difficulty:  Fairly Easy


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 05/24/2018:

Thank you for leaving us a great four-star review! We're pleased that you enjoyed a fun, brisk round. Please come and see us again soon.

"Foster links"


Thomas8770487's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a month

4 4.0 stars from 5 Played on 05/20/2018
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

This course is short and a decent challenge. It is a good course for the year's first round or for an ego builder.


Pace of Play: Average

Course Layout: Good

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Good

Off-Course Amenities: Good


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 05/23/2018:

Thank you for a great four-star review, Thomas! We're so pleased that you had a fun and challenging round with us. Please come and see us again soon!

"Course is in great shape"


ronrunning's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  10-14

4 4.0 stars from 5 Played on 05/12/2018
Previously played Used cart Perfect weather Verified Purchaser

Reviewed on

Great practice course. The greens are in the best shape I've seen them. Pace of play was fast considering the volume of players on the course. I just wish the wind was blowing the rendering plant smells away from the course.


Pace of Play: Good

Course Layout: Average

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Good

Course Difficulty:  Fairly Easy


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 05/18/2018:

Thank you for the great four-star review! We're glad that you enjoyed our conditions and pace of play. Please come and see us again soon!


bugnoh's avatar
Skill:  Intermediate

5 5.0 stars from 5 Played on 05/09/2018
Verified Purchaser

Reviewed on


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Excellent

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Excellent


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 05/18/2018:

Thank you for leaving us five stars!

"Staff is inconsiderate"


Aceski44's avatar
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  15-19

1 1.0 stars from 5 Played on 04/19/2018
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

Took my friend who is suffering from both Parkinson’s and bile duct cancer. I asked for a handicap exclusion from the cart path only rule and was told it wasn’t available. Two hours later I saw two of them on the course.

I called the course later for an explanation and they couldn’t give me one.

Never again will I play this course


Pace of Play: Average

Course Layout: Fair

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Poor

Value for the Money: Poor

Off-Course Amenities: Average


I don't recommend this course


Response from Foster Golf Links on 05/02/2018:

We're so sorry to hear about your experience at Foster Golf Links. We certainly never want our golfers to feel excluded and we sincerely apologize. If you would like, we can discuss this situation further. We can be reached at fostergolflinks@gmail.com.

Commented on 04/30/2018

Aceski,

At the time of your arrival, the golf course was under the Cart Path Only rule.

Later on in the day, we received notification that we could open it up to those in need. It was well after you were scheduled to play. We tried to explain that to you when you called.

Foster obviously wants to accommodate all of the golfers that come here. We would have loved to allow your partner the ability to drive on the course. There is no reason we would not want to help.

Hopefully, you will find a moment to return and play our facility.


"Fun day golfing"


culbrz46's avatar
Skill:  Intermediate
Plays:  Few times a week

5 5.0 stars from 5 Played on 04/02/2018
Previously played Verified Purchaser

Reviewed on

We were paired with 2 gentlemen that knew the course well. Made playing fun. Will definitely play Foster again this season.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Good

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Good


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 05/02/2018:

Thank you for the excellent five-star review! We're thrilled that you had a fun round and met some new people. We look forward to seeing you again soon.

"Reasonable condition during rain"


Sang7039NE's avatar
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a month
Handicap:  15-19

4 4.0 stars from 5 Played on 03/26/2018
Previously played Used cart Wet weather Verified Purchaser

Reviewed on

I played when it rained. I rode the cart and the fairway was relatively better than I expected. The course was well maintained. I will definitely play again.


Pace of Play: Excellent

Course Layout: Average

Course Conditions: Good

Staff Friendliness: Good

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Excellent

Course Difficulty:  Moderate


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 05/02/2018:

That's great to hear! Thank you for leaving us four stars and we look forward to your next round with us.

"Very Happy"


roncornilles's avatar
Age:  65+
Gender:  Male
Skill:  Intermediate
Plays:  Once a week
Handicap:  20-24

4 4.0 stars from 5 Played on 03/20/2018
Previously played Used cart Perfect weather Verified Purchaser

Reviewed on

The round was perfect and so were the participants.

DId not know anyone but very nice people.


Pace of Play: Good

Course Layout: Good

Course Conditions: Excellent

Staff Friendliness: Excellent

Value for the Money: Excellent

Off-Course Amenities: Average

Course Difficulty:  Moderate


I recommend this course


Response from Foster Golf Links on 05/02/2018:

Thank you for the wonderful four-star review, Ron! We're thrilled that you had a great experience with us and we hope you'll be back again soon.


    Marketing Tools for Golf Course Operators

    • Add a Golf Advisor Rating Badge to Your Website. Get Widget
    • Get a feed with the latest reviews for this course Feed