Orgill Golf Course

Golf Advisor Icon
Ratings Index
Tooltip Information Icon
4.0
152
5 Stars
27
4 Stars
88
3 Stars
24
2 Stars
9
1 Stars
4
Conditions
3.8
Value
4.5
Layout
4.3
Friendliness
4.3
Pace
4.2
Amenities
3.4
92.4%
Recommend this course
136 out of 151 reviews
Read Reviews
Average Rating
4.1
38
5 Stars
10
4 Stars
25
3 Stars
1
2 Stars
2
1 Stars
0
Conditions
4.1
Value
4.7
Layout
4.4
Pace
4.0
Amenities
3.5
StaffFriendliness
4.4
92.1%
Recommend this course
35 out of 38 reviews
Read Reviews
Average Rating
4.1
61
5 Stars
14
4 Stars
44
3 Stars
1
2 Stars
2
1 Stars
0
Conditions
4.1
Value
4.7
Layout
4.3
Pace
4.1
Amenities
3.5
StaffFriendliness
4.4
95.1%
Recommend this course
58 out of 61 reviews
Read Reviews

About

Holes 18
Par 72
Length 6436
Slope 0
Rating 0.0
Type Public/Municipal
Book a Tee Time at
Orgill Golf Course
Powered by GolfNow.com
Tee Par Length Rating Slope
Green 72 6436 yards
Gold 72 6102 yards 69.5 114
White 72 5576 yards 67.7 110
Red (W) 72 4824 yards 68.3 108
Scorecard for Orgill Park
Metrics:
Hole 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Out 10 11 12 13 14 15 16 17 18 In Total
Green M: 70.7/121 468 358 220 418 490 361 398 194 412 3319 346 169 490 332 445 376 309 161 489 3117 6436
Gold M: 70.0/120 W: 71.7/123 445 344 208 404 470 339 384 183 392 3169 326 158 460 318 413 365 298 149 446 2933 6102
White M: 69.2/117 W: 70.2/119 410 324 192 380 455 316 369 160 377 2983 316 141 453 301 402 353 281 139 407 2793 5776
Red W: 66.9/109 344 243 146 286 331 237 292 131 266 2276 212 97 347 295 387 297 220 115 328 2298 4574
Handicap 1 15 7 3 9 17 11 13 5 10 16 6 12 4 8 14 18 2
Par 5 4 3 4 5 4 4 3 4 36 4 3 5 4 4 4 4 3 5 36 72

Course Details

Year Built 1972
Golf Season Year round
Architect Press Little Press Maxwell (1972)

Rentals/Services

Carts Yes
Clubs Yes
GPS Yes

Practice/Instruction

Driving Range Yes
Teaching Pro Yes
Pitching/Chipping Area Yes
Putting Green Yes

Policies

Credit Cards Accepted VISA, MasterCard, Amex, Discover Welcomed
Metal Spikes Allowed No
Dress code Proper golf attire required.

Best of Lists

  • Golf Advisor: Top 25 Most Improved U.S. Golf Courses (2016 #22)

Reviews

4.0
152

What Golfers Are Saying

The 19th Hole is Great For:
Watching the Game 7
Course Challenges Include:
Water Hazards 8
This course/club is great for:
Beginners 9
Seniors 7
Junior Golfers 6
Advanced Filters
Overall Rating
Recommended
Handicap
Age
Type of Golfer
Gender
Played On
Skill Advanced
Plays A few times a week
2.0
Verified Purchaser
First Time Playing

Unfriendly and overbooked

Nine holes lasted 3 hours. Course was in OK condition. Waited 20 minutes a hole because they overbooked. Made an inquiry with the clubhouse about returning and was brushed off insultingly. Overall experience was terrible. Wouldn’t recommend and won’t return.

Conditions Fair
Value Fair
Layout Average
Friendliness Poor
Pace Poor
Amenities Poor
Response from Orgill Golf Course on 09/21/2018:
Thank you so much for leaving us with a review. We are very sorry to hear that your experience was anything less than 4 stars. We value our customer experience and your feedback is important because it helps us grow and improve. We will make sure to pass this along to our staff, and we hope we get to see you again in the future.
Played On
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Previously Played

Fun

It’s a good course for the new golfers and the people working there are very friendly. Good job guys

Conditions Good
Value Good
Layout Good
Friendliness Excellent
Pace Good
Amenities Good
Response from Orgill Golf Course on 09/21/2018:
Thanks so much for taking the time to leave a review! We are happy to hear that you enjoyed your time on the course.
Played On
Skill Intermediate
Plays Once a week
2.0
Verified Purchaser
Previously Played
Conditions Average
Value Average
Layout Average
Friendliness Poor
Pace Fair
Amenities Fair
Response from Orgill Golf Course on 09/12/2018:
Thank you for leaving us a review. Is there anything we could do to improve your experience?
Played On
Handicap 5-9
Skill Advanced
Plays A few times a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Previously Played

Continual improvement

This course continues to improve.

I have played this course for many years. It fell into disrepair a couple of years ago. Lately it has improved immensely. The greens are growing in and seem to be cared for correctly. The fairways are just fine. The staff was very friendly and helpful. We had a great time. Thanks orgill staff for your hard work. You are appreciated.

Conditions Good
Value Good
Layout Good
Friendliness Excellent
Pace Good
Amenities Good
Played On
Handicap Don't know
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
4.0
First Time Playing
Hot weather
Used cart

Staff was extremely nice and very helpful!!!

Pro Shop staff was extremely helpful..booked online and did not realize the tee time was for Friday and not Thursday when I actually arrived at course...they allowed me to play anyways!! Thanks so much!!!

Conditions Average
Value Excellent
Layout Good
Friendliness Excellent
Pace Good
Amenities Average
Played On
Skill Intermediate
Plays Once a week
3.0
Verified Purchaser
Previously Played

Really slow

The course was in good shape but the speed it took over 5hrs to play 18 holes and the field marshal didn’t do anything it was not fun

Conditions Average
Value Average
Layout Average
Friendliness Average
Pace Poor
Amenities Average
Played On
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played
Conditions Excellent
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Good
Amenities Excellent
Played On
Handicap 15-19
Skill Intermediate
Plays A few times a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Previously Played
Hot weather
Used cart

MIXUP

There was a problem and even though I paid on GOLFNOW the course charged me. I gave Orgill the email confirmation two days ago and they haven't done anything yet. Still waiting to see if Orgill refunds my money. Paying 10 + 25 means I won't get to play again this week if I don't get reimbursed.

Conditions Good
Value Excellent
Layout Good
Friendliness Good
Pace Excellent
Amenities Average
Default User Image
OrgillParkManagement
Commented On 07/06/2018

Sorry about the Golf Now reservation computer glitch. It did not add your tee time to the tee sheet, which shows a completed transaction online.

If you are looking for a refund for the $25.00 that you were charged at check-in, you will need to bring your credit card by the Pro Shop to get the refund put back on your card. We can not do it over the phone.

If you want the $10 refund for the online booking attempt, you will need to contact Golf Now directly.

Was this comment useful to you?
Your feedback could not be sent at this time
Played On
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Previously Played
Conditions Good
Value Excellent
Layout Good
Friendliness Good
Pace Average
Amenities Good
Played On
Skill Beginner
Plays Once a week
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played

Great course

Awesome course and course looks great. Pretty open so don't lose a lot of balls. Great course for new players like myself.

Conditions Excellent
Value Good
Layout Excellent
Friendliness Fair
Pace Excellent
Amenities Fair

Stay & Play Offers

$174 Starting price
Valid dates: Sep 17, 2018 - Oct 31, 2018
Staying at Orange Lake Resort and teeing off on any of our four unique golf courses has never been easier.
Course Layout
Now Reading
New Cookie Policy
WE AND OUR PARTNERS USE COOKIES ON THIS SITE TO IMPROVE OUR SERVICE, PERFORM ANALYTICS, PERSONALIZE ADVERTISING, MEASURE ADVERTISING PERFORMANCE, AND REMEMBER WEBSITE PREFERENCES. BY USING THE SITE, YOU CONSENT TO THESE COOKIES. FOR MORE INFORMATION ON COOKIES INCLUDING HOW TO MANAGE YOUR CONSENT VISIT OUR COOKIE POLICY.
CONTINUE