Golf Advisor Icon
Rating Index Rating
Tooltip Information Icon
4.3
441 Reviews (441)
5 Stars
166
4 Stars
201
3 Stars
48
2 Stars
15
1 Stars
11
Conditions
4.2
Value
4.5
Layout
4.4
Friendliness
4.6
Pace
4.0
Amenities
4.2
93.4%
Recommend this course
391 out of 441 reviews
Read Reviews
Average Rating
Avg Rating
4.2
23 Reviews (23)
5 Stars
10
4 Stars
10
3 Stars
2
2 Stars
0
1 Stars
1
Conditions
4.2
Value
4.3
Layout
4.3
Pace
3.8
Amenities
3.9
StaffFriendliness
4.5
91.3%
Recommend this course
21 out of 23 reviews
Read Reviews
Average Rating
Avg Rating
4.4
75 Reviews (75)
5 Stars
39
4 Stars
31
3 Stars
3
2 Stars
1
1 Stars
1
Conditions
4.3
Value
4.5
Layout
4.5
Pace
3.9
Amenities
4.2
StaffFriendliness
4.7
94.7%
Recommend this course
71 out of 75 reviews
Read Reviews

About

Holes 18
Type Public
Par 72
Length 6515 yards
Slope 135
Rating 72.3
Book a Tee Time at
Fairways of Canton Golf Club
Powered by GolfNow.com
Tee Par Length Rating Slope
Black 72 6515 yards 72.3 135
Blue 72 6010 yards 69.7 129
White 72 5455 yards 67.0 121
Green (W) 73 4530 yards 67.9 119
Scorecard for Canton
Metrics:
Hole 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Out 10 11 12 13 14 15 16 17 18 In Total
Black M: 72.5/135 387 203 403 396 292 352 463 165 349 3010 342 483 373 433 191 444 337 202 486 3291 6301
Blue M: 70.5/131 374 183 403 386 280 338 443 151 341 2899 329 465 341 409 185 426 312 183 461 3111 6010
White M: 68.1/123 W: 73.9/133 299 175 320 376 240 321 396 147 317 2591 299 447 321 378 166 413 283 161 435 2903 5494
Gold M: 64.4/114 W: 69.9/123 277 118 277 334 218 306 351 108 265 2254 270 420 301 312 149 357 210 137 391 2547 4801
Green W: 67.5/118 230 118 277 334 200 245 288 108 265 2065 211 420 265 225 149 357 210 137 305 2279 4344
Handicap 7 15 3 5 13 9 1 17 11 14 2 10 8 18 6 12 16 4
Par 4 3 4 4 4 4 5 3 4 35 4 5 4 4 3 5 4 3 5 37 72
Handicap (W) 7 15 3 5 13 9 1 17 11 12 2 8 10 18 6 14 16 4

Course Details

Year Built 2007
Architect Rocky Roquemore (2007)

Rentals/Services

Carts Yes
Clubs Yes

Practice/Instruction

Driving Range Yes
Teaching Pro Yes
Pitching/Chipping Area Yes
Putting Green Yes

Policies

Metal Spikes Allowed No
Dress code Proper attire is required.

Reviews

4.3
441 Reviews (441)

What Golfers Are Saying

The 19th Hole is Great For:
Drinks 19
19th Hole Scenic Views 12
19th Hole Specials 7
Course Challenges Include:
Elevation Changes 50
Undulating Greens 39
Narrow Fairways 32
This course/club is great for:
Locals 40
Wildlife/ Scenic Views 35
Advanced Golfers 23
This Course's Location is:
Worth the Drive 34
In the 'Burbs 29
Convenient to the City 9

Numbers based on reviews tagged with attribute.

Advanced Filters
Overall Rating
Recommended
Handicap
Age
Type of Golfer
Gender
Played On
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played

Fairways of Canton

They have greatly improved this course and now an excellent value with tremendous views especially from the back 9. Highly recommend!!!

Conditions Excellent
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Excellent
Amenities Excellent
Played On
Skill Intermediate
Plays A few times a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Previously Played
Conditions Good
Value Good
Layout Good
Friendliness Good
Pace Good
Amenities Good
Played On
Skill Advanced
Plays Once a week
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
First Time Playing

Awesome

Can’t wait to play again, first time and the course is great. Greens are tough to read but makes you want to come back for more.

Conditions Excellent
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Excellent
Amenities Excellent
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 06/07/2019

Hi, thank you for the five stars! We are glad that you had an enjoyable first golfing experience at Fairways of Canton. Thanks for stopping by, and we look forward to seeing you again soon.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played

Bring your A game

Course is in fantastic condition. Greens are very fast. Lots of elevation changes. Narrow fairways. Course is on the short side, but by no means is it easy. Nice mountain vista views on a few holes, 18 especially. Only wish I lived closer.

Conditions Excellent
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Good
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 05/24/2019

Hi, thank you for the five stars! We are so happy to hear that you had a great time at Fairways of Canton the other day. We'll see you again soon.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played

Great shape! Challenging layout.

Course was in great shape from tee boxes to greens. I played here often last season because i live so close, but there haven't been any 9 hole tee times listed for late afternoon play. I work strange hours and they worked well for me and my 80 year old father. I paid for 18 on a hot deal (which was worth it) but am hoping they bring back 9 hole rates.

Conditions Excellent
Value Good
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Excellent
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 05/22/2019

Hi, thank you for the five-star review and for your feedback! We are happy to hear that you enjoyed playing Fairways of Canton and found it in great shape. We hope to see you again soon.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Handicap 10-14
Skill Intermediate
Plays A few times a week
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played
Perfect weather
Used cart

This course has great.

I invited my friends
My friend liked this course so much

Conditions Excellent
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Excellent
Amenities Excellent
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 05/09/2019

Hi, thank you for the five-star review! We are thrilled to hear that you had a good time with your friends at Fairways of Canton! Thanks for stopping by, and we look forward to seeing you again soon.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Handicap 10-14
Skill Advanced
Plays Once a week
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played
Perfect weather
Used cart
Conditions Good
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Average
Amenities Excellent
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 05/02/2019

Hi, thank you for the five-star review! We are happy to see that you enjoyed playing Fairways of Canton. We look forward to seeing you again soon.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played

Fun course

I'm a Florida guy where courses are flat. This one isn't. Lots of elevation changes and great views. The course was in excellent condition, greens rolled true and fast. Tee boxes were nice and fairways were very good. Overall great experience, will be back.

Conditions Excellent
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Excellent
Amenities Excellent
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 05/02/2019

Hi, thank you so much for trying out Fairways of Canton and for the five stars! We are thrilled to hear that you enjoyed playing the course and we can't wait to see you again soon.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Handicap 25+
Skill Intermediate
Plays A few times a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Top 500 Contributor
Previously Played
Perfect weather
Used cart

Good value

This course is in a lot better condition than I played here back in January. Play was slow and could have used a marshall to speed up play

Conditions Good
Value Excellent
Layout Average
Friendliness Excellent
Pace Fair
Amenities Good
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 04/19/2019

Hi, thank you for the four-star review. We are glad that you found Fairways of Canton in good condition. Your feedback is important to us, and we look forward to seeing you again soon.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Skill Advanced
Plays A few times a week
3.0
Previously Played

Pace Of Play

We paid $12 each and can’t even say it was worth it, didn’t even bother to finish after 15 holes We left because we waited at least 15-20 mins EVERY HOLE. Perhaps they should’ve have a ranger out there to space the groups out evenly and makes sure everyone keeps up pace. 2/10

Conditions Good
Value Poor
Layout Excellent
Friendliness Average
Pace Poor
Amenities Poor
Played On
Skill Intermediate
Plays A few times a week
3.0
Previously Played

Never Again !!!!

FoC is what is wrong with golf...... nothing worse than groups of people that can't play compounding that painfully slow play. 45 minutes to play 2 holes before I quit on #12

Conditions Good
Value Poor
Layout Good
Friendliness Good
Pace Poor
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 04/22/2019

Hi, we are so sorry to hear that you encountered slow pace of play the other day. Your feedback is very important to us, and we hope you'll consider returning.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Skill Intermediate
Plays Once a month
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played

Good pace. Starter on point. Very accommodating with appointment issues

Conditions Average
Value Excellent
Layout Good
Friendliness Excellent
Pace Excellent
Amenities Good
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 04/04/2019

Hi, thank you for the five stars! We are glad that you had a good time at Fairways of Canton. We'll see you again soon.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Handicap Don't know
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Previously Played
Cold weather
Used cart

FUN COURSE

THE COURSE, WITH A FEW CHALLENGING HOLES MADE FOR A FUN ROUND OF GOLF.I LOOK FORWARD TO PLAYING IT AGAIN SOON.

Conditions Good
Value Good
Layout Good
Friendliness Excellent
Pace Good
Amenities Good
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 03/22/2019

Hi, thank you for the four stars! We are thrilled that you enjoyed playing Fairways of Canton. We'll see you again soon.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Skill Advanced
Plays Once a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Previously Played
Conditions Good
Value Excellent
Layout Good
Friendliness Excellent
Pace Good
Amenities Good
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 03/28/2019

Hi, thank you for the four stars! We are happy to see that you had a good golfing experience at Fairways of Canton the other day. We'll see you again soon.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Handicap 10-14
Skill Intermediate
Plays A few times a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Previously Played

Very enjoyable

Always enjoy Fairways of Canton. Great staff and keeps course in goodnplaying condition. Today was a very wet day due to several days of rain, but this course drains better than any course around Atlanta.

Conditions Good
Value Excellent
Layout Good
Friendliness Excellent
Pace Excellent
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 03/04/2019

Hi Danny, thank you so much for your four-star review! We are thrilled that you had an enjoyable round of golf at Fairways of Canton the other day. We'll see you again soon! #fairwaysofcanton #fairwayscanton

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Handicap 10-14
Skill Advanced
Plays Once a month
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Top 1000 Contributor
Previously Played

Always a good challenge

In very good shape for winter condition. Greens were true, but on the slow side. Tee boxes/fairways in good (dormant) condition. Layout is challenging year tound.

Conditions Good
Value Good
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Average
Amenities Average
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 02/11/2019

Hi Lane, thank you for the four-star review! We are thrilled to hear that you enjoyed playing Fairways of Canton. We look forward to seeing you again soon.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Previously Played

Cold, but worth it!

It was 80 on thursday so we figured we would play Friday. I mean, how much could the temperature drop? Well, it was 48 during our round but the course was in very good shape for this time of year and the greens were in excellent shape! Challenging layout.

Conditions Excellent
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Good
Pace Excellent
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 02/11/2019

Hi, thank you for the four-star review! We are glad that you had an enjoyable round of golf despite the temperature drop! Thanks for stopping by, and we look forward to seeing you again soon. #fairwaysofcanton

Was this comment useful to you?

Share

Played On
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Previously Played
Perfect weather
Used cart
Conditions Average
Value Excellent
Layout Good
Friendliness Average
Pace Excellent
Amenities Good
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 02/08/2019

Hi, thank you for the four stars! We are glad that you enjoyed your round of golf at Fairways of Canton. Thanks for stopping by, and we look forward to seeing you again soon.

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Handicap 15-19
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played
Conditions Excellent
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Excellent
Amenities Excellent
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 02/04/2019

Hi Gary, thank you for the five stars! We are happy to see that you had a fun time at the Fairways of Canton. Come back and see us again soon!

Was this comment useful to you?

Share

Played On
Skill Intermediate
Plays A few times a week
I Recommend This Course
1.0
Verified Purchaser

Disappointed

Course was closed due to lots of rain, no information on website or on telephone recording. Drove 30 min due to lack of information..... thanks :(

Conditions Poor
Value Poor
Layout Poor
Friendliness Poor
Pace Poor
Amenities Poor
Default User Image
Fairways of Canton Golf Club
Commented On 01/10/2019

Hi, sorry to hear that you were not informed of the course closure. We hope that you will come back for a better experience next time.

Was this comment useful to you?

Share

Stay & Play Offers

$1249 Starting price
Valid dates: Jun 21, 2019 - Dec 31, 2019
Sign up for a 2 or 3 Day Golf School and receive accommodations in a villa for the duration of your stay.
Stay and Play
Keystone Resort Stay, Play and Save
$204 Starting price
Stay and Play
June Special at Shenvalee
$89 Starting price
Stay and Play
Fling and Swing!
$209 Starting price
Stay and Play
Sewailo Golf Club Stay & Play Hotel Package
$184 Starting price
Latest Articles
Articles
Golf tournament pro-ams: a primer
Articles
The days I fell in love with golf (a Cool Golf Memory)
Articles
What does the golf course of the future look like?
Course Layout
Now Reading
New Cookie Policy
WE AND OUR PARTNERS USE COOKIES ON THIS SITE TO IMPROVE OUR SERVICE, PERFORM ANALYTICS, PERSONALIZE ADVERTISING, MEASURE ADVERTISING PERFORMANCE, AND REMEMBER WEBSITE PREFERENCES. BY USING THE SITE, YOU CONSENT TO THESE COOKIES. FOR MORE INFORMATION ON COOKIES INCLUDING HOW TO MANAGE YOUR CONSENT VISIT OUR COOKIE POLICY.
CONTINUE