Golf Advisor Icon
Rating Index Rating
Tooltip Information Icon
3.9
145 Reviews (145)
5 Stars
45
4 Stars
67
3 Stars
20
2 Stars
10
1 Stars
3
Conditions
3.8
Value
4.0
Layout
3.9
Friendliness
4.0
Pace
3.4
Amenities
3.6
78.9%
Recommend this course
121 out of 145 reviews
Read Reviews
Average Rating
Avg Rating
4.1
7 Reviews (7)
5 Stars
5
4 Stars
0
3 Stars
0
2 Stars
2
1 Stars
0
Conditions
4.3
Value
4.0
Layout
4.3
Pace
4.0
Amenities
3.2
StaffFriendliness
4.1
85.7%
Recommend this course
6 out of 7 reviews
Read Reviews
Average Rating
Avg Rating
3.8
25 Reviews (25)
5 Stars
8
4 Stars
9
3 Stars
3
2 Stars
4
1 Stars
1
Conditions
3.8
Value
4.0
Layout
4.0
Pace
3.5
Amenities
3.7
StaffFriendliness
4.0
80.0%
Recommend this course
20 out of 25 reviews
Read Reviews

About

Holes 18
Type Public
Par 72
Length 6231 yards
Slope 122
Rating 70.1
Book a Tee Time at
Bay Pointe Golf Club - MI
Powered by GolfNow.com

Course Details

Year Built 1967
Fairways Bent Grass
Greens Bent Grass
Golf Season Open: 4/01 Closed: 11/15
Architect Ernie Fuller

Rentals/Services

Carts Yes
Clubs Yes

Practice/Instruction

Driving Range Yes
Golf School Academy Yes
Teaching Pro Yes
Putting Green Yes

Policies

Credit Cards Accepted VISA, MasterCard Welcomed
Metal Spikes Allowed No
Walking Allowed Yes

Reviews

3.9
145 Reviews (145)

What Golfers Are Saying

Course Challenges Include:
Water Hazards 13
Forced Carries 6
This course/club is great for:
Locals 7
Walkers 6
This Course's Location is:
In the 'Burbs 11

Numbers based on reviews tagged with attribute.

Advanced Filters
Overall Rating
Recommended
Handicap
Age
Type of Golfer
Gender
Played On
Reviews 1
Skill Intermediate
Plays Once a week
2.0
Verified Purchaser
First Time Playing

False Advertising

Booked through GolfNow. Chose this course because it had carts, even though it was an hour away.

Arrived to see a full fleet of carts, that weren’t allowed to be used. Staff at course was rude, and made zero effort to accommodate or even be understanding.

Lugging my out dated big Bertha bag through 9 holes sucked.

I recommend fixing the golf now ad. Save others from falling into the same trap as me. I also recommend teaching your staff better customer service. A voucher would’ve been a reasonable offer from them. At least staff more personable people.

My two cents.

Conditions Average
Value Poor
Layout Good
Friendliness Poor
Pace Good
Amenities Poor
Default User Image
Commented on 05/13/2020

We are sorry to see you did not have an enjoyable golfing experience with us this time around. We apologize for the miscommunication at the time you booked your tee time with GolfNow. Your feedback about the booking process is important to us and always want to make sure our golfers are clear about their purchase before checking out. Since yours was a GolfNow Hot Deal time, we ask that you contact GolfNow customer service at 1 (800) 767-3574 if you’d like a voucher or to discuss compensation. As for the carts, at the time our government lifted the cart ban our staff was not equipped and prepped to properly sanitize them in time for the public. Our priority is the health and safety of our golfers & staff. We hope you'll give us another shot soon.

Played On
Reviews 1
Skill Intermediate
Plays A few times a week
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played

Walkable

An old-style layout that is easy to walk. Greens provide quite a test with subtle breaks.

Conditions Excellent
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Excellent
Default User Image
Commented on 05/12/2020

Hello and thank you for your 5-star rating, Jwaeschle! We're delighted you enjoyed the greens. Thanks for choosing Bay Pointe Golf Club!

Played On
Reviews 1
Skill Beginner
Plays Once a month
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
First Time Playing

Had a great time!

Was really good to get out of the house and walk 18 here. A little wet, but that’s to be expected this early in the season.

Conditions Excellent
Value Excellent
Layout Good
Friendliness Excellent
Pace Good
Amenities Excellent
Default User Image
Commented on 05/12/2020

We're gad you chose Bay Pointe Golf Club to get a break for some fresh air! We hope you're taking care and hope to see you out here again soon.

Played On
Reviews 31
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played
Conditions Excellent
Value Good
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Average
Default User Image
Commented on 05/12/2020

Thank you for your kind words! We hope to see you again at the course very soon for another 5-star experience. Thanks for choosing Bay Pointe Golf Club.

Played On
Reviews 5
Skill Beginner
Plays Once a week
I Recommend This Course
5.0
First Time Playing
Walked
Conditions Excellent
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Excellent
Amenities Excellent
Difficulty Moderate
Default User Image
Commented on 05/12/2020

Wow, we are so happy you enjoyed your round! We look forward to seeing you again soon.

Played On
Reviews 3
Handicap 10-14
Skill Advanced
Plays A few times a week
I Recommend This Course
2.0
First Time Playing

Just OK

Look out. Lot of balls coming at you from other holes. Especially on the front 9. Pace of play was fair but still on the slow side. Greens were in good condition. Lot of stupid geese everywhere, so look out where you step.

Conditions Average
Value Average
Layout Fair
Friendliness Average
Pace Fair
Amenities Poor
Played On
Reviews 31
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Previously Played
Conditions Good
Value Average
Layout Good
Friendliness Good
Pace Good
Amenities Good
Played On
Reviews 2
Skill Intermediate
Plays Once a week
2.0
First Time Playing

Slow play

We had 3 foursomes on every hole sometimes 4 on a hole

Had to wait to hit every stroke sometimes up to 5 minutes the corse is over booked

We left after 6 holes we were already passed 2 hours on our round

Conditions Good
Value Good
Layout Poor
Friendliness Poor
Pace Poor
Amenities Poor
Played On
Reviews 63
Handicap 10-14
Skill Intermediate
Plays A few times a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Top 250 Contributor
Previously Played
Perfect weather
Used cart

Good Day

Course is flat but has some challenging holes. Only complaint is there are only 2 sets of tee boxes. Back and forward. Back is to far on some holes but front plays to short. Could use a tee box in the middle. Add a white and I give you four and a half stars.

Conditions Good
Value Good
Layout Average
Friendliness Average
Pace Good
Difficulty Moderate
Played On
Reviews 1
Skill Beginner
Plays Once a month
I Recommend This Course
4.0
Previously Played

Soggy and wet!

Cart path only, not really their fault. I’m sure if it hadn’t rained the past couple of days we would have enjoyed it more

Conditions Poor
Value Good
Layout Good
Friendliness Good
Pace Excellent
Amenities Good
Default User Image
Commented on 09/16/2019

We're glad you enjoyed your round overall despite the recent rain. We hope to see you out here again soon!

Played On
Reviews 4
Handicap 10-14
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
First Time Playing
Wet weather
Used cart

Wet, Sloped Greens

This course should have a few blind turn bells for trailing groups. I was actually hit, 40 yards beyond a green, at the next tee box by a trailing group- no "fore" yelled or anything and the path clearly leads to the next tee box. The following tee shot, they ripped one 5-10 feet through our tee box and almost hit me again. I was livid. Staff need to make sure their golfers know the proper etiquette and golfers aught to know such simple etiquette. Hard to concentrate after almost having your male reproductive organ and face hit. Aside from that, not a bad course. I'll play here again a few times a year. Shot an 83 with a triple and a double, just one birdie.

Conditions Good
Value Excellent
Layout Good
Friendliness Good
Pace Average
Amenities Excellent
Difficulty Fairly Easy
Default User Image
Commented on 09/05/2019

We're sorry to learn you didn't have a smooth sailing round due to the group behind you. We hope you'll give us another shot in the near future.

Played On
Reviews 15
Handicap 10-14
Skill Intermediate
Plays A few times a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
First Time Playing

August 30th 2019, soggy conditions

We played the Golds, so a good distance test but with the recent heavy rains very tricky strikes for the baby shots (<20-40 yards). Just the recent weather, not course or course maintenance.
Nice course!

Conditions Good
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Excellent
Default User Image
Commented on 09/05/2019

We're happy you enjoyed the challenge the Gold tees offer. Be sure to book your next tee time with us soon!

Played On
Reviews 1
Skill Intermediate
Plays Once a week
2.0
Verified Purchaser
First Time Playing

Bay pointe

Always wanted play the course. Will not go back. Pace of place was the worst I have seen. Round took close to 5 hours 45 minutes.

Conditions Good
Value Good
Layout Average
Friendliness Average
Pace Poor
Played On
Reviews 31
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
4.0
Verified Purchaser
Previously Played
Conditions Good
Value Good
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Good
Amenities Good
Default User Image
Commented on 08/16/2019

Thank you for visiting us at Bay Pointe Golf Club. We appreciate your 4-star rating and review. We hope you join us for another round soon.

Played On
Reviews 1
Handicap 25+
Skill Intermediate
Plays A few times a week
I Recommend This Course
5.0
Previously Played
Perfect weather
Used cart

Will play again

The course is in great location with lakes around the area and come into play on certain holes. Some holes you can hit away and on others it can cost you if you miss your target. I love playing courses with water and this course has its share but not all are in play, just nice to look out over the lake.

Conditions Good
Value Excellent
Layout Excellent
Friendliness Excellent
Pace Excellent
Amenities Good
Difficulty Somewhat Challenging
Played On
Reviews 16
Skill Advanced
Plays A few times a week
3.0
Verified Purchaser
First Time Playing

Never been to a course with 3 staters and people working everywhere but no ranger. It’s hard to have a 3 hour 9 hole pace but this course achieved it. Wonder if the back 9 is nice, guess I’ll never know

Conditions Good
Value Good
Layout Average
Friendliness Average
Pace Poor
Amenities Good
Played On
Reviews 1
Handicap 15-19
Skill Beginner
Plays Once a week
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played
Perfect weather
Used cart

baypointe

the course was in great conditions, pace of play was excellent and for he hot deal price the course is an excellent value

Conditions Excellent
Value Good
Layout Good
Friendliness Good
Pace Excellent
Amenities Average
Difficulty Somewhat Challenging
Played On
Reviews 1
Skill Beginner
Plays Once every three months
I Recommend This Course
5.0
Verified Purchaser
Previously Played
Conditions Excellent
Value Excellent
Layout Good
Friendliness Excellent
Pace Average
Amenities Excellent
Played On
Reviews 8
Skill Intermediate
Plays Once a week
I Recommend This Course
4.0
Previously Played

30 minutes delay and 5 1/2 hours......

7/13 must have been just a really bad day.
We had to wait for over half an hour from
our tee time, and the pace of play was just
way way way too slow. We even had 3 groups waiting at ALL PAR 3 HOLES!! Tookbus 5 1/2 hours to finish.

My previous experience at Bay Pointe was a pleasant one, so I have learned that they can be very congested at times.

Staff were friendly and tried their best I’m sure, but it was my first experience to wait for so long and play at such pace, it left a bad taste in my mouth. Hopefully it won’t be so bad next time I play here. Yes,I will come back. It’s a nice course
and only 15 minutes from my house.

Conditions Good
Value Average
Layout Good
Friendliness Excellent
Pace Poor
Amenities Good
Default User Image
Commented on 07/17/2019

We appreciate you taking the time to give us your feedback. We are sorry for the delay and that you waited longer than expected. We do appreciate your patience and look forward to your next round with us.

Played On
Reviews 1
Skill Advanced
Plays A few times a week
I Recommend This Course
5.0
Previously Played

Best staff ever

Staff was amazing, super friendly people, and the course played above average in my opinion.

Conditions Average
Value Average
Layout Good
Friendliness Excellent
Pace Good
Amenities Excellent
Default User Image
Commented on 07/05/2019

Thank you for the wonderful review! We're glad you enjoyed the quality of our course staff.

Nearby Courses
West Bloomfield, Michigan
5.0
3
Commerce Township, Michigan
4.0
2
Commerce, Michigan
1.75
8
West Bloomfield, Michigan
3.64885
78
Orchard Lake, Michigan
0.0
0
Novi, Michigan
2.7170882353
21
West Bloomfield, Michigan
0.0
0
Wixom, Michigan
4.2857333333
10
Waterford, Michigan
4.5882352941
6
Orchard Lake, Michigan
0.0
0
Commerce Township, Michigan
3.8146470588
97

Stay & Play Offers

From $178
Valid dates: May 05, 2020 - Dec 31, 2020
TAKE ADVANTAGE OF OTTER CREEK STAY & PLAY PACKAGES The packages shown below are all special rates and designed for the golfer. Each has its own unique offerings, choose any of them and enjoy your stay and enjoy your golfing!
Now Reading
New Cookie Policy
WE AND OUR PARTNERS USE COOKIES ON THIS SITE TO IMPROVE OUR SERVICE, PERFORM ANALYTICS, PERSONALIZE ADVERTISING, MEASURE ADVERTISING PERFORMANCE, AND REMEMBER WEBSITE PREFERENCES. BY USING THE SITE, YOU CONSENT TO THESE COOKIES. FOR MORE INFORMATION ON COOKIES INCLUDING HOW TO MANAGE YOUR CONSENT VISIT OUR COOKIE POLICY.
CONTINUE